HOLD BESKRIVELSER

OPEN GYM

Der er mulighed for Open Gym i hele Training Grounds åbningstid. I dette tidsrum står vores træningsfaciliteter til rådighed for alle vores medlemmer. Her kan man træne på egen hånd, lave WODs, træne teknik eller lignende.

Bemærk at Hold altid har første prioritet til både udstyr og lokaler. Det er instruktøren på holdet som alene vurderer Plads og udstyrsbehov for holdet. Vi er dog sikker på at der nok skal være plads til alle

KIDS/ FAMILY CrossFit

CrossFit Randers tilbyder sjov og funktionel træning til børn og deres forældre. Igennem leg og bevægelse, giver vi en god introduktion til hvad Crossfit er. Og forhåbentligt giver det børnene smag for sporten så vi kommer til at se fremtidens seje crossfitters. Selvom der er fokus på børnene, så lover vi at forældrene også nok skal få sved på panden. Der er garanti for hyggeligt samvær børn og forældre imellem.

Aldersgrænsen er 6 – 12 år og børn deltager gratis med forældre som er medlem af Training Ground.

SKI & BIKE

Holdet foregår på bikes og Thorax Trainer som er en langrend skimaskine udviklet til at styrke både Cardio og Core. Du vil på holdene opleve et højt cardioniveau, kombineret med intens Core træning, men også kroppens øvrige muskler vil blive brugt.

Holdene vil have to instruktører, som guider dig igennem øvelserne på både bike og Thorax.

Du vil have mulighed for Tracking med pulsmåler, disse kan lejes eller købes i receptionen, hvor personalet vil hjælpe med opsætning så måleren passer dig. Herudover kan du følge din data som automatisk overføres til en APP på din telefon.

Vi garanterer dig sved på panden og masser af underholdende holdtræning. Alle, uanset træningsniveau, kan deltage.

Holdene udføres i almindelige kondisko. 

SKI & BIKE ADVANCE

Henvender sig til den mere garvede Ski & Biker. Her vil du opleve højere puls og mere tekniske øvelser på maskinerne. Vi anbefaler at du har erfaring fra almindelig Ski & Bike hold.

CROSSFIT INTRO

Holdet for dig der er helt ny i CrossFit verdenen. Vores dygtige instruktører forklarer kort om CrossFit konceptet

Der vil være en grundig gennemgang af de mest basale øvelser, samt grundløft. Herudover også en forklaring på hvordan hver enkel øvelse skaleres så den passer til netop dit træningsniveau.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage på holdet, men du skal forvente at instruktøren vil rette på dig så du får mest muligt ud af din træning og undgår skader

Har du aldrig før stiftet kendskab til CrossFit, anbefaler vi at du starter med Introtimer.

WOD

WOD er en forkortelse for Workout of the Day. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Alle kan være med, både nye som øvede medlemmer er velkommen på holdet. Dog anbefaler vi at du har haft introtimer inden du melder dig på WOD.

 I timen er der en opvarmning, en styrke og en teknik-del, der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. Der er plads til 16 på holdet, og dette giver god mulighed for træneren at hjælpe dig i de forskellige dele af træningen.

Vi forventer at øvelserne udføres korrekt, forvent derfor at instruktøren kan finde på at ”No Rep” dig under WODen

WOD ADVANCE

Advance er for dig som har erfaring med CrossFit og allerede kan udfører de basale øvelser og løft.

Her vil der blive arbejdet med de mere udfordrende løft og mere tekniske øvelser Ex. Snatch, OH Squat Muscle Ups osv.

Holdet forbedreder dig også i at stille op til CrossFit konkurrencer, derfor vil der indlagt officielle workouts og tunge løft.

TEENS

Træning for teenagere fra 13 – 17 år. Her vil være fokus på teknik, øvelser og træninger som er tilpasset teenage fysikken.

Her vil være stor fokus på fysisk træning, kombineret med leg, hygge og socialt samvær med jævnaldrende. Ingen er for stor ingen er for lille.

Vi kræver forældretilladelse inden du melder dig på hold.

TEAM WOD

På dette hold kæmper man som team, typisk to og to (eller flere) sammen, i de forskellige WOD’s. Dette er en anderledes og sjov måde at presse sig selv og hinanden på. Ofte bliver holdene blandet af instruktøren, og det giver et godt sammenhold medlemmerne imellem

HERO WOD

Til jer medlemmer der er til længere og mere udfordrende WOD’s. Så er du på jagt efter et hold hvor du virkelig kommer på prøve er Hero WOD helt sikkert noget for dig.

VÆGTLØFTNING (VL)

Da CrossFit kan indeholde mange tunge løft, tilbyder CrossFit Randers naturligvis VL hold. Holdene er både for uerfarne CrossFittere, men også den mere trænede udøver. Der vil være høj fokus på teknik, og vi tager hensyn til alle niveauer – Alle kan være med!

YOGA/MOBILITY

En god Yogablanding. Du vil møde en række klassiske yogastillinger/asanas i liggende, siddende og stående former. Nogle timer vil være mere fysisk krævende, mens andre vil være helt nede i tempo og med særligt fokus på åndedræt, meditation og blide stræk.
Det er dog helt sikkert at du vil forlade salen i balance og med fornyet energi.

Den øgede mobilitet kommer dig til gode i de krævende styrkeløft som du vil møde på CrossFit holdene.